woensdag 28 september 2011

Vogel gevlogen...?

hm... dat denk ik niet ;-)
maar verdwenen is hij wel.

Nu is dat wel het natuurlijk proces, maar ik vermoed dat de grasmaaier van de gemeente hier aan mee heeft geholpen. Jammer.
Het was mooi om te zien hoe van een stoere blauwe reiger, al dan niet door natuurlijke oorzaak overleden, dag na dag ietsje minder overbleef.
Aanvankelijk lag hij daar; mooie grote vogel, op de rug, hals met snavel naar links gebogen, vleugels wijd - alsof hij lag te zonnen-.
En beetje bij beetje verdween het volume. De veren werden dof. De borst bleef door de ribbenkast fier overeind, het vlees ertussen werd opgeruimd door allerlei kleine beestjes.

En ineens kan ik het restant van deze reiger niet meer vinden. Het lag ergens langs het fietspad op mijn eerste 7 kilometer van de rit. Dag na dag volgde ik het proces van opruimen door de natuur.
En nu speur ik al twee dagen elke meter af naar restanten, maar vind ze niet meer.

Geen opmerkingen: