woensdag 7 september 2011

Naaktslakken

Wat heb ik vandaag een mazzel gehad...
Vanmorgen was een deel van de eerste najaarsstorm weer gaan liggen, het andere deel duwde me in de rug naar Amsterdam.
En het was droog, ondanks de weersvoorspellingen.

Vanmiddag was het weer droog. Het woei nog stevig, maar daarbij denk ik dan maar; dat is goed voor de molen. Daarmee doel ik op (onze) twee windmolens van vereniging Meerwind ! Hoe meer wind, hoe harder de rotorbladen draaien, hoe meer opbrengst er het elektriciteitsnet in gaat. En het leuke is dat uiteindelijk een klein deel van deze groene energie bij mij thuis weer uit het stopcontact komt ...

De grootste gevolgen van het (natte) weer deze dagen zijn niet voor mij, maar voor al die slakken die ik slalommend op het fietspad passeer. Zij zijn hun leven niet zeker bij het oversteken van het pad. En waarom ze persé van de ene naar de andere kant willen is me een raadsel. Ik vind het wel sneu voor ze dat de kans op succes zo gering is... soms passeer ik hele slakkenkerkhoven. Nu hebben sommige vogels (of andere beestjes) daar mogelijk weer voordeel bij, maar ik vind het toch vooral een droevige exercitie.

Geen opmerkingen: