vrijdag 16 september 2011

Wild onderweg

Gisternamiddag op weg naar huis zag ik ineens een haas in het suikerbietenveld zitten dat ik passeerde. Dat is toch wel het leuke van een route buiten de stad!
Naast de gebruikelijke eenden, en aanverwante zwemmers kom ik dagelijks langs een aantal weilandjes met schapen (wit en bruin), een toom kippen, een troep ganzen, twee pony's (gelukkig weer samen, de Haflinger stond een paar maanden in z'n uppie - zo sneu) en een landje met geitjes en ganzen.

Een roofvogel, konijn of haas is het enige 'wild' dat ik zo nu en dan zie. De wolf die in de regio Arnhem gezien schijnt te zijn is hier nog ver vandaan ;-)

Of ik zou de nergens op lettende schooljeugd ook onder 'wild' moeten rekenen haha. Die fietsen rustig met z'n drieën of vieren naast elkaar over het fietspad, zijn druk doende met hun mobiel, hebben muziek op hun oren en duiken pal voor je langs om vervolgens af te slaan...

Maar goed, ik ben al lang blij dat zij niet het snelle apparaat onder hun kont hebben dat in de Nevadawoestijn voor een Europees record zorgde. Meer dan 120 km. op een hightech ligfiets, ongelooflijk hoor!

Geen opmerkingen: