donderdag 22 september 2011

Panne

Al een paar weken maakte iets ergens in mijn fiets af en toe een soort raspend geluid. En toen ik gisteravond mijn banden oppompte merkte ik dat het achterwiel maar korte tijd vrij rond draaide en dan abrupt tot stilstand kwam.
Vanmorgen onderweg merkte ik dat het achterwiel aanliep. Rem gecheckt, leek het niet te zijn. Snelkoppeling los en weer vast gezet; toen draaide het wiel praktisch niet meer...
Gelukkig stond ik bijna bij de fietsenmaker voor de deur én gelukkig was die voor 8 uur al aanwezig!

Enfin; de kogellagers totaal versleten, iets daar in de buurt finaal gebroken, de achterrem blokkeerde aan één kant én één van de tandwielen achter was niet in orde. Er is dus o.a. een nieuw achterwiel ingezet.

Vanmiddag kan ik hem al weer ophalen. Blijft dus tot één dagje trein & bus beperkt gelukkig.


Wat een mazzel dat de problemen verergerden vlak bij huis en wat fijn dat mijn fietsenmaker meteen aan de slag is gegaan. (en het is niet de eerste keer dat ze mij zo snel kunnen helpen). Bravo voor Brandt de Fietsgigant!

Geen opmerkingen: