dinsdag 30 augustus 2011

Wetenswaardigheden

Een aantal delen van mijn fietsroute zijn de laatste tijd in het locale (Haarlemmermeers) nieuws. Ik vind het bv. leuk om te lezen over de voortgang van de aanleg van een duurzaam en topniveau Hockey kunstgrasveld, waar ik dagelijks langsfiets.

Ook goed om te lezen dat een klein kerkje in Lijnden, dat al jaren leeg staat, een nieuwe bestemming gaat krijgen. Dat is ook erg goed gelukt met het kerkje aan de andere kant van de Hoofdvaart. Beter dan slopen denk ik en zo behouden we leuke andersoortige gebouwen.

Helaas tref je soms ook minder goed nieuws. Zoals die keer dat ik vernam dat de broer van een bekende was omgekomen bij brand in zijn huisje (ook aan de Hoofdweg overigens). Deze hobbyboer had geitjes, ganzen, kippen en nog meer dieren naast het huis lopen. Wie zorgt daar nu voor? Ramen en deur van het huis zijn nog steeds dichtgetimmerd, een naar gezicht.
Maar gelukkig valt er elke dag weer veel te zien, tegen de tijd dat ik op mijn werk ben liggen die beelden letterlijk achter me.

Geen opmerkingen: