donderdag 25 augustus 2011

Jutter

Strandjutter is een oud en eervol beroep (denk maar aan boek/film Sil de Strandjutter). Jutten doe ik ook bij tijd en wijle. Vandaag was mijn oogst:
  1. een brede glimlach van twee oudere mensen die midden op het fietspad stonden en waar ik toen maar netjes omheen geslingerd ben;
  2. een kapotte rode paraplu; die ik thuis sloop om het doek te gebruikten voor het maken van slingers (doen het erg leuk in een grote zaal)
  3. 2 grote witte veren van zwaan of gans; vinden de katten fijn speelgoed;
  4. een 2 meter lang groen 'trottoirbandlint', dat ik vervolgens gebruikt heb om een ring met 5 verschillende sleutels die in een heg hingen (verloren door iemand) zodanig vast te maken dat ze beter in het oog vallen bij de zoekende eigenaar (hoop ik).
PS de sleutelbos hangt langs de Amsterdamsebaan, tussen De Aker en Industrieterrein Lijnden, pal voor de brug over de ringvaart aan de fietspadkant.

    1 opmerking:

    hulphond Nanoe zei

    Er is zoveel leuks te zien als je hhet ziet!