woensdag 10 augustus 2011

Vakantietijd

Heerlijk... vakantie. Nee, ik ben/ga niet weg.
Maar onderweg is het lekker rustig; geen stinkende scootertjes die vlak voor me blijven hangen (omdat ze kennelijk  niet harder kunnen); een enkel rood verkeerslicht dat ik 'pak' omdat wachten voor rood nu synoniem is met voor joker staan.... ;-)

Wat ik wél mis zijn m'n vaste tegenliggers, en dan met name Ali, Dirk en Joke, met wie ik altijd een begroeting uitwissel. Dirk en Joke zijn overigens door mij verzonnen namen, ik heb (nog) geen kennis met ze gemaakt.
En hoewel je iemand niet kent kun je hem/haar tóch behoorlijk missen op zo'n ochtendritje naar het werk!
We komen elkaar normaal gesproken tegen, langs de Hoofdvaart. Zij onderweg van ergens in Amsterdam naar ergens in Hoofddorp en ik vice versa.

Ali spreek ik wel zo nu en dan; we weten dus waar de ander werkt en nog zo een paar dingen die je dan uitwisselt. De begroeting is dan ook net ietsje enthousiaster dan bij de andere tegenliggers.

Ik geniet dan ook van deze zomer, maar kijk weer uit onze begroetingen!

Geen opmerkingen: