dinsdag 23 augustus 2011

Galante heer

Vanmorgen trof ik weer eens een galante heer!
En onderweg valt dat op ;-)
Langs de Hoofdweg kruis ik een weggetje dat Tweeduizend El heet. Om deze kruising voor fietsers veiliger te maken heeft wegbeheer een paar jaar terug besloten de voorrangsregeling voor fietsers aan te passen. Fietsers hebben nu een extra knik in de weg (waardoor het fietspad iets verder van de hoofdrijbaan af komt te liggen) en zij moeten zodoende voorrang verlenen aan het verkeer op de Tweeduizend El.  Zie de situatie via  Google Maps


Deze situatie blijkt echter voor fietsers én automobilisten verwarrend, auto rechtuit heeft voorrang, fietser niet. Dus racen veel fietsers en brommers gewoon door en wachten sommige automobilisten op een naderende fietser.
Dit laatste gebeurde dus. Een afslaande automobilist gebaarde dat ik door mocht rijden, hij wachtte tot ik voorbij was. Nogmaals mijn dank! Scheelt een keertje stoppen en weer gang maken tenslotte....

Geen opmerkingen: