dinsdag 1 november 2011

Ligfietsen

Zou het liggen aan het andere tijdstip van naar huis fietsen gistermiddag?
Of is het jaargetijde er debet aan (de mooi-weer-fietsers hebben de fiets vrijaf gegeven tot aan mei)? of anders toeval?
Feit is dat ik gistermiddag wel vier ligfietsers tegen kwam op weg naar huis.
En op drie heel verschillende soorten fietsen: een roeifiets (ongeveer zoals in de sportschool; roeien met je armen, trappen met je beide voeten); een supersonische banaan (oftewel een helemaal dichte fiets waar alleen het hoofd van de fietser bovenuit steekt) en het 'gewone' type.

Misschien moet ik me toch maar eens gaan oriënteren op dit type fiets. Ook al omdat er een kans is dat ik vanaf eind volgend jaar naar Amsterdam Zuidoost moet fietsen i.p.v. het Surinameplein. Toch een paar kilometertjes meer... En misschien wordt het nóg wel meer als ik inderdaad mijn huis te koop heb gezet (en verkocht natuurlijk) en uit Hoofddorp weg ga.
Kortom een hele boel om over na te denken onderweg!

En nu heel actueel omdat ik eigenlijk volgend jaar een nieuwe fiets wil kopen (met gebruikmaking van het fietsenplan vanuit de organisatie) omdat mijn huidige fiets dan zes jaar oud is. De reparatiekosten worden hoger dus tijd voor vervanging.

Geen opmerkingen: