woensdag 9 november 2011

Omfietsen

Vanmorgen was ik Hoofddorp nog niet uit of ik zag oranje zwaailichten en een verlicht 'verboden in te rijden' bord in de richting waar ik heen moest. Een wegafzetting. Hoofdweg Oostzijde was afgezet, óók het fietspad. Dus ik de brug over naar de andere kant. Westzijde ook afgezet, óók voor fietsers.
Tja en dan betekenen polderwegen altijd een eind omrijden...
De politieagente vertelde dat er een schuur langs de Hoofdweg in brand stond, waarbij asbest vrij komt. Lijkt me een goed argument om een andere route te zoeken...
Zie de site voor exacte locatie. Ik hoop dat de schapen die vaak voor de loods lopen veilig zijn!

En dus langs de mooie kunstmatig opgeworpen dijk van de weg om de Noord richting Rijnlanderweg. Deze vervolgen en langs de taxibaan van de Polderbaan weer terugbuigen naar Hoofdweg. Als ik 'Dirk' (een van de mensen die ik 's morgens vaak tegenkom) passeer groeten we elkaar uitbundiger dan gebruikelijk. Het omrijden schept een band ;-)

Ook ervaar ik weer hoe het was vroeger; alle verkeer over dezelfde smalle polderwegen. Ik snap wel een beetje de zorgen van mijn moeder vroeger, als ik op donkere winterdagen dwars de polder door fietste naar Bennebroek.

Als ik weer terug ben op de normale route blijkt dat ik zo'n 4 km heb omgefietst. Gelukkig is het super fietsweer!

Geen opmerkingen: