zondag 6 november 2011

Nog een kostbaar vrachtje

Dit keer geen tocht op mijn eigen fiets, maar op een heuse bakfiets!
De bak heeft twee wielen naast elkaar en over de bak is een mooie huif gespannen. In de bak een buggy en ... Samuel! Samuel is de ruim een jaar oude zoon van vrienden.

Na afloop van een leuke middag in Leiderdorp mag ik de bakfiets naar hun huis rijden. Na een tweeregelige instructie: je hebt trapondersteuning en daar zit de versnelling, hijs ik me op het zadel. Onder geduldige begeleiding van Samuels vader rijden we door verschillende woonwijken naar Leiden toe.

En wat rijdt dat eng! Twee wielen naast elkaar maakt het stuurgedrag in de bocht heeeel anders! De eerste bochten vrees ik finaal uit de bocht te vliegen. Vooral het linksaf slaan is griezelig. Ook schuin wegdek geeft het gevoel dat je elk ogenblik kunt omkukelen... En met zo'n klein mannetje voorin, dat ook nog eens 'geleend' is, is dat natuurlijk het laatste wat ik wil.
Onderweg word ik getest op een helling (de brug over), tussen paaltjes door en een heuse S-bocht.
Maar... uiteindelijk durf ik zelfs de helling de parkeergarage in te nemen!
Glimmend van trots neem ik een nog half slapende Samuel op de arm mee naar binnen.

Geen opmerkingen: