woensdag 26 oktober 2011

Herst... of Lente?

Wat een prachtige zonsondergang vanavond. Ik ging wat later dan gepland naar huis en genoot het hele tweede deel van mijn rit (door de polder) van de steeds zachter wordende blauwe en rode kleuren in de lucht. De bomen stonden zo prachtig inktzwart tegen de lucht - alleen als silhouet.

Van de bomen zijn de Populieren langs de Hoofdvaart al grotendeels zonder blad, waardoor elk takje zwart tegen die prachtig gekleurde lucht afstak.
De meeste akkers zijn ontdaan van het gewas (eind september waren de  aardappels gerooid, begin oktober ook de meeste suikerbieten en de maiskolven). Het land is hier en daar omgeploegd en winterklaar gemaakt. Op een enkel kavel staat nog iets wat ik niet herken (tja - mijn zús heeft Landbouwschool gedaan, ik niet).

En... ik zag een waas van groen over een enkel stuk land - de gezaaide wintertarwe is al weer 10 cm hoog! En dat geeft toch weer hoop voor de nog ver in het verschiet liggende lente!

Geen opmerkingen: