woensdag 19 oktober 2011

Vijf keer anders

Deze week voor de vijfde keer op de fiets tussen thuis en werk (en v.v. natuurlijk). En vijf keer ander weer. Maandagochtend zat het potdicht: mist,  's middag was het fantastisch zonnig,  Dinsdagochtend stevige regen en 's middag forse tegenwind. En vanmorgen dan toch echt herfstweer: bewolking, beetje zon, windje en na aankomst in Amsterdam een regenbui...  ;-)

Wat een bijzonder landje zijn we toch haha.

En tijdens de maandagmiddag rit ook nog ff een goede daad gedaan.
Op de afrit van de brug over de ringvaart zat een fietser (ik wist dat het een fietser was omdat de fiets er naast stond) op de grond. Bij nadere inspectie bleek dat het kind daar niet vrijwillig zat. Toen ik vroeg of ik kon helpen bleek de veter van één van de schoenen een aantal malen om het fietspedaal te zijn gewikkeld. En dan zit je natuurlijk wel in een lastige positie - schoen uittrekken lukt niet, fiets mag niet omvallen en met elke beweging snoert de veter alleen maar vaster...
Gelukkig was een schaar niet nodig, ik kan goed knopen los krijgen ;-)

Mijn fietsritten zijn dus nooooit saai!

Geen opmerkingen: