woensdag 9 juli 2014

wind in de rug

Omdat ik gisteren aardig was nat geregend besluit ik me vanmorgen weer goed in regenpak te hullen, inclusief laarzen en handschoenen omdat ik het koud heb. Temperatuur zou niet boven de vijftien uit komen volgens de verwachting.
Aldus goed voorbereid op de fiets.

Na een paar kilometer is het droog. Na nog een paar kilometer nog steeds. Dus maar stoppen en regenbroek uit.

Wat en mazzel dat de wind nėt schuin achter is. Een paar graden meer noord en ik zou hem tegen hebben.... Zodoende toch nog een

beetje op tijd op mijn werk.

Vanmiddag terug ben ik voorbereid op tegenwind; tenslotte vanmorgen mee gehad. Als ik eenmaal de stad uit ben kan ik pas goed bepalen waar de wind vandaan komt. En tot min grote verbazing en vreugde heb ik hem wederom schuin mee.
Ik zie mensen die ik vanmorgen ook tegenkwam opnieuw ploeteren, want het is een stevig windje! Ook voel ik medelijden met ze terwijl het natuurlijk ook omgekeerd voor komt.

Maar dan geniet ik met volle teugen van de stevige duw schuin in de rug!


Geen opmerkingen: