woensdag 6 juni 2012

Ingehaald worden

Ingehaald worden, dat gebeurt me niet veel.
's winters ben ik vaak degene die andere fietsers voorbij gaat. 's zomers ligt dat iets anders. Zo ergens na Pasen zie je langzaam meer fietsers op pad. En na Pinksteren komen ook de mountainbikes en racefietsen weer tevoorschijn.
En die twee categorieën weigeren achter een vrouw te blijven fietsen ;-)
Zeker als die de veertig is gepasseerd..

Nieuw fenomeen is de elektrische fiets waardoor ik soms wordt ingehaald. Grappig genoeg haal ik hen dan ook wel weer in; als de trapondersteuning bv. bij 25 km/uur wordt uitgeschakeld en ik heb windje in de rug, dan ga ik toch echt harder!

Wat overigens een paar jaar terug een hype was zie je nu bijna nergens meer; de Kronan, oftewel de Zweedse legerfiets. Waar zou die nou gebleven zijn? Een degelijker fiets lijkt er niet te zijn, dus versleten of kapot is zo goed als onmogelijk..

Maar, los van een aantal boven genoemde voordelen, ik blijf trouw aan mijn eigen fietsje (ahum in elk geval het merk).  Ik kan bijna niet wachten tot mijn nieuwe wordt afgeleverd!

Geen opmerkingen: