vrijdag 29 juni 2012

Beetje... gevoelig

Ja, het is leuk zo'n nieuwe fiets!
En ook fijn een nieuw zadel. Bij de vorige kwamen de koperen nagels een beetje los van het leer, dus dat was een risico voor mijn kleding én het voelde niet altijd even fijn.

Een NIEUW zadel voelt ook niet altijd even fijn ;-)
Het moet nl. ingereden worden, net als nieuwe schoenen ingelopen worden... En dus offer ik me daar voor op haha.

Maar om eerlijk te zijn voelt het na zo'n dikke 100 kilometer al wat minder stug en ongemakkelijk.
Alleen heb ik het Brooks Flyer Select zadel gekozen. Select zadels worden juist uitgezocht op hun stugheid! (Voor mij waren de biologische koetjes doorslaggevend..)

Enfin, nog een paar weken en dan weet ik niet beter ;-)
Groot voordeel is overigens wel dat een naturel zadel niet afgeeft op kleding. In tegenstelling tot mijn vorige zadel waar ik verliefd werd op de kleur - honey - dat nog steeds lelijke vlekken geeft op lichtgekleurde kleding. Dus heb ik al heel wat zakdoeken vernield op het zadel (door verkleuring en nagels).

Maar... ik wil voor geen goud over op al die goedkopere zadels; ze plakken aan je achterste, de gel plopt omhoog in je kruis, en ook zwart kunststof geeft af als je maar voldoende transpireert....

Ik bijt nog ff door, maar dan....!!


Geen opmerkingen: