dinsdag 6 december 2011

Winter ;-)

Vanmorgen kreeg ik onderweg twee echte hagelbuien op mijn kop! De winter is begonnen. Nou zat ik goed ingepakt; regenpak, petje met klep, handschoenen en laarzen dus ik kon er wel tegen. Overigens ook nog met een zonnebril in mijn tas. En met het (hagelstenen)windje in de rug zoefde ik naar Amsterdam.

Nu zal dit niet de hele winter zo lekker gaan, maar... een ander probleem heb ik tijdig weten te voorkomen. Mijn linker pedaal draaide erg stroef en kraakte al een aantal dagen dermate hevig dat ik vreesde het nog die dag te verliezen. En fietsen met één pedaal lijkt me een hele toer. De oorzaak was me overigens bekend; van de zomer nam ik een scherpe bocht rond een paaltje, en helaas tikte ik nét het paaltje aan. Het paaltje staat er nog en ik fietste nog, maar het is dus niet helemaal zonder gevolg gebleven.

Gelukkig kon ik na een telefoontje vrijdagochtend direct bij de fietsenmaker terecht, dus rij ik nu met supernieuwe pedalen die ook nog eens anti-slip zijn! (of dat ook helpt tegen slippen op het wegdek betwijfel ik, maar niet direct van de trappers schieten is ook fijn).

Geen opmerkingen: