maandag 12 december 2011

Consequent

Op mijn route naar Amsterdam is één (eigenlijk twee bedenk ik me nu) verkeerslicht waar ik nog wel eens door rood rijdt. Dat komt: er is maar een korte periode in de hele cyclus dat er verkeer uit die eenrichtingverkeer weg komt. Voor het autoverkeer parallel aan mijn fietspad staat het verkeerslicht vaak op groen. Zij mogen mijn pad niet kruisen, dus waarom zou dan het fietserslicht niet gelijk met dat voor de auto's op groen gaan? In mijn opinie moet de gemeente dit echt anders regelen (zo kweek je door-rood-rijders).

Nu moet ik stoppen, op het knopje drukken om dan meteen weer te kunnen opstappen en doorrijden. Nodeloze verspilling van energie dus. En daarom rijd ik door als de auto's groen hebben.
Zo ook vanmorgen. Ondanks dat er in de stroom auto's twee politieauto's langs mij reden ;-)

Waarna de achterste mij dan ook tot stoppen maande.

Waarom ik door rood reed (zie boven)? Dat ik toch hun auto had gezien? (ja, maar het zou hypocriet zijn dan ineens wel te stoppen). Andere mensen deden dat wel ( - ). Dat het geen goed voorbeeld was voor kinderen (helemaal gelijk meneer). Dat ik me realiseerde dat hij hier een bon voor uit zou moeten schrijven (ja, het zij zo).
Enfin; of ik in het vervolg toch maar gehoor wilde geven aan rode verkeerslichten.
Na een uitwisseling van 'prettige dag' reden we ieder weer verder.

Geen opmerkingen: