donderdag 15 december 2011

Regenjack

Het is me weer gelukt tussen de buien door te fietsen vandaag.
Terwijl ik juist m'n regenjack wil testen. Op advies van de mevrouw van de buitensportzaak heb ik mijn regenjack en -broek gewassen met wasmiddel (iets wat me ALTIJD was afgeraden!) en vervolgens in een waterafstotend middeltje om het jack weer helemaal waterdicht te krijgen.


Naast het feit dat'ie na zes jaar niet meer helemaal waterdicht was rook het jack ook sterk naar 'het weer'. Iedereen die textiel te lang nat heeft laten liggen weet hoe dat ruikt (stinkt!).

Of de boel waterdicht is weet ik nog niet, maar de stank is weg!  En daar ben ik al heeeel blij mee. ;-)

2 opmerkingen:

Regenjack zei

In plaats van een compleet pak zijn er diverse mogelijkheden om je tegen die regen te beschermen! Er zijn diverse modieuze jacks en jassen tegen waterafstotend zijn!

FietsPareltjes zei

Ha Regenjack,
Ja ik ken de verschillende mogelijkheden van bv. rainlegs, poncho's, etc. etc.
Mijn keuzes worden echter nogal geleid door voorkeur voor fabrikant die duurzaam produceert en rekening houdt met mensenrechten. Dat beperkt de keuze ;-)