donderdag 10 juni 2021

Bijzonder transport

 En ja, het is weer eens zover; ik heb ergens 'ja' op gezegd. Een vriendin van een bekende gaat verhuizen. Twee mooie palmen kunnen niet mee naar het nieuwe huis. Aan (onder andere ) mij de vraag of ik interesse heb. Omdat ik de plant mooi vind ga ik akkoord met één plant, mits die vriendin in het dorp woont...

En dus een afspraak gemaakt om de plant op te halen, zo'n kilometer verder.

Als ik aan kom staat de plant al in de tuin. En dan blijkt hij toch ietsje groter dan ik had gedacht. In de fietstas gaat niet passen ;-) Enfin, we hebben vaker met dit bijltje gehakt, dus dan maar achterop de bagagedrager en lopende naar huis.

Zij zijn zo lief te plant achterop te tillen en vervolgens loop ik voorzichtig, een hand aan het stuur en een hand aan de pot, terug naar huis. Ons eigen pleintje bied een uitdaging. Voetbalkoorts weet je. En dus hangen er vlaggetjes, in slingervorm, dwars over het plan. En.. de plant is zo hoog dat hij er niet onderdoor past.

Ik zet de fiets op de standaard, til de plant er af (gelukkig bleek die lichter dan gevreesd) en tip hem tot aan de voordeur en dan het huis in. Fiets ophalen en dan begint de klus van het installeren van de plant (stoel eruit plant erin is ongeveer het verhaal).


Geen opmerkingen: