zaterdag 30 juli 2011

De kortste weg?

Iedereen die mij kent weet dat ik niet van omrijden houdt; mijn fiets is mijn vervoer, ik doe niet aan rondjes om de kerk.

Vandaag moest ik naar Lisse, maar wat was ook al weer de snelste weg? En hoe staat de wind? Ik ben vaker naar Lisse geweest, maar de kortste route; via de IJweg door de polder of via Hillegom, vergeet ik altijd weer (mogelijk omdat hij zo saai is).
En dus rijd ik heen via Cruquius en Hillegom naar Lisse. Een leuke route, deels met de wind in de rug, dik 16 km.
Mijn gastheer weet mij tot mijn grote verrassing een aantrekkelijke fietsroute te melden door de boseilanden van de polder (langs de Driemerenweg blijkt later).
Inderdaad een leuke route tussen veel nog jong aangeplant groen. Een vrijliggend fietspad, zonder brommers e.d. ook dik 16 km.

Alleen... als ik later de routeplanner van de Fietsersbond er op na sla blijkt dat de saaie route (9 km langs de IJweg) toch de kortste is; nog geen 14 km.

En tóch was het leuk een route te rijden die mij door iemand was aanbevolen waarvan ik niet verwacht had dat juist hij mij een interessante fietsroute zou adviseren... Ondanks de extra km's en de tegenwind was de groene en rustige route de moeite waard!

Geen opmerkingen: