maandag 8 april 2013

Ganzen



Zodra ik de deur uit en de straat in rijd zie ik ze; een groepje wilde ganzen.
De hele winter waren het er negen.... Nu zie ik er al een poosje nog maar acht!

In verschillende formaties; één op het nest, ééntje ver weg van de anderen op zoek naar de lekkerste grassprieten, drie samen langs de slootkant en een stukje verder nog twee.

Dan weer zie ik die ene op het nest met een tweede daar vlak bij, zeker de laatste dagen. De andere zes zijn verdeeld in drietallen.
Ook veel voorkomend twee tweetallen, een drietal en het broedende beestje alleen.

Of ganzen trouw zijn weet ik niet, welke dieren een stelletje vormen evenmin. Elke keer dat ik langs fiets zijn de combinaties weer anders, met één gemene deler; het blijven er acht.
Waar nou die negende gebleven is???

Geen opmerkingen: