zondag 16 juli 2017

Rondje Karlsruhe

Zondag gaan Monique en ik 'gewoon' fietsen.
Even naar de boer om wat boodschappen te doen en 's middags naar het station in de stad om toch maar vast mijn treinkaartje te regelen.

Heerlijk, geen bepakking! Hoewel het snel went en je zo'n 30 kilo extra niet echt merkt, totdat je gaat klimmen, voelt het ook weer heel licht en vrij zonder.
Ik moet me inhouden om Monique niet steeds het nakijken te geven.
Grappig hoe snel je toch conditie en kracht opbouwt, elf dagen geleden vroeg ik me serieus af of het nog wel zou lukken, dat fietskamperen.

Knieen die regelmatig protesteren bij met name het traplopen, na de eerste paar dagen niets meer van gemerkt - het is wel zaak om tijdig terug te schakelen bij het klimmen.
Armen en schouders die pijn gaan doen bij te lange fiets-/zithouding. Niets van gemerkt. Waarschijnlijk is het regelmatige afstappen; kaart lezen, drinken, terrasje, etc. voldoende om de spanning te doorbreken.
En daarnaast nog wat twijfels ten aanzien van het kamperen die gelukkig niet zijn bewaarheid.
Ik durf nu weer plannen voor een volgende tocht te maken!

Via het bos, een park met slot en langs het gerechtshof rijden we Karlsruhe binnen. We fietsen over straten waar ook Monique nog niet eerder fietste. Bij het station staat het plein vol met gestalde fietsen. Hier is het in elk geval niets bijzonders! Dat was onderweg soms wel anders.
Waar ik in Belgie en Luxemburg vooral veel racefietsers en in de middag wat toerfietsers zag, waren de wegen in het westelijk deel van Duitsland verstoken van fietsers, op een enkele mountainbiker na.
Zodra ik de Pfalz binnen reed kwam ik meer fietsers tegen die gewoon een boodschap gingen doen of van het werk kwamen.

Terug fietsen we min of meer dezelfde route, halve dat we vanuit het park iets meer links aanhouden en hiermee het stadion - waar familiedag is en dus enorm druk - negeren.
Uiteindelijk rijden we iets te ver door, geen bordjes, maar komen we weer keurig terug in Blankenloch.
En het fijne van fietsen is dat je ook prima kunt kletsen met elkaar ;-)

Geen opmerkingen: