vrijdag 7 juli 2017

Aardige mensen

Als je alleen op pad bent, zeker met de fiets, heeft dat zo zijn voordelen. Mensen spreken je veel makkelijker aan.
Vanmorgen deelde ik de picknick tafel met de bewoners van het andere tentje op het veldje. Naast een leuk gesprek was het bijkomende voordeel dat hij de tafel en bank afdroogde.

Na een mooie tocht over de Oirschotseheide tijd voor koffie op het terras in Oerle. Ik mag mijn telefoon met oplader in het stopcontact steken, want voor het eerst heb ik niet genoeg aan mijn Waka waka.
Op het terras word ik aangesproken door twee dames, wat ouder dan ik, die belangstellend informeren naar mijn reis en vertellen samen naar Rome te zijn gefietst. Nu plannen ze een fietstocht door Aziƫ!
Via leuke kleine weggetjes door Knegsel, Steenstel naar Riethoven. Vervolgens een prachtig fietspad over de Malpiebergseheide. Op een bankje lunch ik.

Dan rijd ik via de Achelse Kluis Belgiƫ in. In Lozen hoog tijd voor thee. Ik heb last van handen, armen, nek en mijn achterste. Het Jaagpad langs de Zuid Willemsvaart gaat als een trein tot aan Bree, daar moet ik om een bedrijf heen en dus de route af. Alleen had ik het bordje niet gezien en moet dus terug fietsen.

In Neeroeteren doe ik een paar boodschappen bij een Turks winkeltje. als ik iets aanwijs met de vraag wat het is krijg ik er een om te proeven. Een heerlijk koekje met honing en sesam, waarvan ik de naam weer ben vergeten.

En dan kom ik op het tweede adres waar vroeger een camping was en nu niet meer (eerste is nu een klimparadijs). Deze tweede is voor langdurig verblijf. Ik mag mijn tentje opzetten op en hoekje dat vroeger de camping (Het Eiland) was. Als iemand iets vraagt moet ik maar zeggen dat ik op bezoek ben.
Lief dat ze me niet weg stuurt maar me illegaal laat overnachten. Heerlijk 's avonds nog een poosje op een bankje aan het water zitten lezen. Om tien uur zoek ik mijn slaapzak op.
ca. 88 km vandaag.


1 opmerking:

Unknown zei

Welterusten straks en hoe is het met de billen