woensdag 5 juli 2017

de eerste dag

Na het nodige gepuzzel als, waar laat ik mijn regenpak en waar had ik vorige keer de handdoeken, waarom is de linker voortas zwaarder dan de rechter, en zo verder, zat alles er in.
Logeerhond Jordy wordt opgehaald, nog een restant ontbijt voor mij en de poezen en dan zit alles op de fiets.
via Leimuiden, 
Langs de Westeinderplassen door Kudelstaart  en De Kwakel naar Uithoorn. Allemaal zo bekend en toch anders. Over de Amstel sla ik af  langs de Kromme Mijdrecht. Ook dit fietste ik vaker, maar het blijft mooi. Koffie op camping/theehuis Amstelkade bij Wilnis. (Mooi initiatief voor werk voor mensen met een verstandelijke beperking).

Dan door Woerdense Verlaat. De route geeft een mooi fietspad aan naar Kanus, maar dat ligt helaas open, dus via een omweg naar Woerden. Ik moet de kaart (Paul Benjamins, Van Amsterdam naar Rome, deel 0) nog leren interpreteren, er wordt maar weinig aanduiding gegeven. De doorsteek naar Linschoten kan ik niet vinden en heb ik dus maar met Scout (routeplanner haha) gezocht (en gevonden). 
Van daar een prachtig autoluw pad langs Lange Linschoten naar Oudewater. Dat fietste ik jaren geleden al eens voor de kleine camping daar. Voor een camping nog wat te vroeg dus ik trap door. 
Oudewater is een prachtig stadje op een kruising van waterwegen: De Hollandse IJssel en De Lange Linschoten. Veel mooie trapgevels.

Dan fiets ik weer een stukje dat ik al eerder deed (maar dan in omgekeerde richting) naar Polsbroekerdam. De route kent meerdere opties, ik kies voor Lopik en beland op een leuk vrijliggend fietspad tussen de weilanden door. (meteen een mooie plaspauze). En ik sla dan af naar een knus paadje door Lopik. Nu is het ook weer zoeken naar de juiste afslag naar het voetveer over de Lek.
Ik ben de enige passagier.

In Ameide slalom ik door een paar mooie oude straatjes het dorp uit. Blik gericht op camping. 
Bij de boerencamping (De Victorie- Meerkerk) vind ik een mooi plekje in de boomgaard.Na de ontvangst met thee staat de tent met inrichting in 20 min. (Tijd 17:30. )

Nog een kop thee uit de kan en nu eten, douchen en niksen :-)
De hele dag super fietsweer gehad, veel zon, windje in de rug.
Pas bij Lopik wilde het zitvlees niet helemaal meer. Hopelijk is een beetje nachtrust genoeg om morgen weer fris op pad te kunnen ;-)
72 km vandaag.


Geen opmerkingen: