zaterdag 8 juli 2017

Nu echt klimmen

Vandaag is de generale voor het klimmen de komende dagen.
Kwam ik de afgelopen dagen veel toeristische fietsers tegen met een elektrische fiets, hier (in Zuid Limburg) snap ik dat!
















Eerste klim was kort, van de pont over de Maas naar het plaatsje Berg. Daarna door naar Urmond (mooie oude panden, binnenstad schijnt historisch monument te zijn).
Ik suis naar beneden en vervolg de route langs het Juliana kanaal. Daar is het klimmen en dalen als een brug nadert, deze zijn hoog ivm scheepvaart (tankers en zo).

Ik volg een poos een heel smal fietspad langs het kanaal. Spannend. Tot het moment dat het wegdek zo opgebroken is dat er twee tassen los schieten en een haakje van de voortas om de wielas schiet. Boem ik lig. Bij het fiets onderzoek duurt het even voor ik snap waarom de tas vast zit.

Uiteindelijk met mijn zakmes bandje door gesneden.
Omrijden via Itteren en Borgharen omdat er een wegomleiding is.
Maastricht is vlak, vanaf het station oostwaarts naar Bemelen, dan een echte klim naar Rooth. De eerste die ik een klein stukje moet lopen.
Hier is een diepe mergelput, gegraven omdat de mergel gebruikt werk in de bouw.

Later naar Gulpen een lange afdaling het Geuldal in.
Na Mechelen weer klimmen en omdat ik dan een minicamping (Bij Terziet, net onder Epen) tref besluit ik dat het genoeg is voor vandaag. Ca 60 km. Even na 16.00 staat de tent.
Prachtig uitzicht vanaf de camping (het hoogteverschil zie je niet op de foto).

's avonds komt er een auto het terreintje op; een boer die fruit verkoopt. Dat is nog eens service! (en lekker).

1 opmerking:

Unknown zei

Hopelijk geen schade aan jou je fiets of bagage