maandag 3 juni 2019

Aangevallen

Onderweg naar huis fiets ik over de Hoofdvaart, westzijde voor de verandering. Vlak na de Burgemeester Pabstlaan vliegt er een kraai boven mijn hoofd die veel herrie maakt en duikvluchten in mijn richting. Het gebeurt achter mijn rug, ik hoor dus meer dan dat ik zie.

Bij de derde duikvlucht voel ik hem in mijn haar! Waarom doet'ie dat?
Ik dacht dat de speld in mijn haar misschien zijn interesse had gewekt. Later hoor ik dat kraaien die een nest hebben waar je te dicht bij komt (of bij jongen die net zijn uitgevlogen) mensen, maar ook bv. honden en katten wegjagen als ze te dicht bij hun jongen komen.

Ik heb de proef maar niet op de som genomen en de volgende dag maar weer Hoofdweg Oostzijde aangehouden. Met twee weken zou de straat weer veilig moeten zijn...

Geen opmerkingen: