vrijdag 4 mei 2012

Verrassingen

Donderdagavond rijd ik na een ziekenbezoek in Amsterdam Buitenveldert de Boelelaan op en overweeg; ga ik door het Amsterdamse Bos of via Amstelveen.
Het Bos heeft mijn voorkeur maar dilemma's zijn het tijdstip (is het nog licht genoeg) en de brug over de ringvaart. Die was een periode niet te gebruiken, maar hoe zit dat nu?
Ik besluit te gokken en rijd het bos in. Het miezert lichtjes, maar door de bomen die net wat blad hebben rijd ik droog. Vlak bij de kanovijver veer ik op; het is inderdaad de tijd van Daslook; een voorjaarsplant met vrolijke witte bloemtrossen die heerlijk ruikt naar ui! Uitbundige pollen staan aan weerzijden van het fietspad.  Ik geniet.

Voorbij de geitenboerderij en dan omhoog naar de ringvaart. En ja: de brug is weer in gebruik, ook voor fietsers.
Dan de volgende vraag: langs de Schipholweg naar de Hoofdweg of over Schiphol-oost? De eerste route is deels de dagelijkse route woon- werkverkeer en dus wat saai...
Hierin blijk ik vervolgens geen keus te hebben; er wordt druk gebouwd en opgebroken rond dit deel van Schiphol waardoor ik gedwongen word een stuk over Schiphol-oost te rijden en uiteindelijk via de Ringvaart richting Aalsmeer te fietsen. Het miezert nog steeds, maar het is niet koud, zelfs niet onplezierig.

Beetje tegenwind, maar dat is niet erg. Ik geniet van het altijd in beweging zijnde water (met alles er op en omheen) van de ringvaart.
In Hoofddorp begint het harder te regenen; niet fijn, maar omdat ik er bijna ben niet zo erg.
Precies een uur na vertrek ben ik thuis. Lang dagje alles bij elkaar, maar de fietstocht was heerlijk!

Geen opmerkingen: