woensdag 1 juli 2015

Pontje over de Amstel

Fietsen blijft voor mij altijd een beetje ontdekkingreiziger spelen.
Een nieuwe route is altijd fun.

Zelfs een afspraak bij de bedrijfsarts is leuk als ik daarna via een mooie route naar huis kan fietsen. En dat kan deze keer.
Vanuit Duivendrecht naar de Amstel. Deze keer via het juiste paadje, kom ik bij het pontje dat me naar de overkant brengt, bij het beeld van Rembrandt, vlak bij het Amstelpark. Een fietsveer geeft altijd extra vakantiegevoel, grappig.


Dan over de mooie beschutte Kalfjeslaan naar het Amsterdamsebos. Langs de Heuvel, de kanovijver en de geitenboerderij naar de Ringvaart. Hier de brug over en over de autoluwe ringdijk, langs Schiphol-Oost. Uitzicht aan de ene kant op de eendjes en het groen van de dijk, aan de andere kant de enorme loodsen van de vliegtuigen.

Bij Oudemeer duik ik dwars over het industrieterrein naar de Kruisweg en de Rijnlanderweg. Het is behoorlijk warm vanmiddag. Helaas heb ik afgesproken om kwart over vier thuis te zijn en zie ik dat ik dat niet ga halen..... Hoewel het niet heel zinvol is trap ik wat sneller.
Ik heb het warm, krijg dorst en voel de zon op mijn hoofd branden.

Omdat er geen zakken in mijn kleding zitten en ik verwacht dat de mevrouw van de afspraak me gaat bellen zo meteen, stop ik mijn telefoon in mijn bh, zo hoor ik hem in elk geval ;-)
En inderdaad, tegen de tijd dat ik het dorp binnen rijd gaat de telefoon. Gelukkig kan ik haar melden dat ik met vijf minuten thuis ben.
Een afstand van 29 km in recordtijd afgelegd. Eigenlijk jammer van de mooie route....
Dat vraagt om herhaling!

Geen opmerkingen: