vrijdag 10 juli 2015

Levende have

Hoe krijg je een zieke kat bij de dierenarts?
Juist, achterop de fiets.

Een oogje dat traant, vies is, bijna helemaal dicht zit.. dat is niet in orde. Dus na overleg met de assistente toch maar een bezoekje aan de dierenarts.
Het reismandje is geen favoriet opject voor mevrouw, maar eenmaal in de mand blijft ze wel rustig.
Fietste ik voorheen met één hand aan het stuur om met de ander het mandje op de bagagedrager te houden, bedacht ik nu dat ik nog een spin in de berging had. En ja hoor, daarmee kan ik prima de reismand vastzetten op de bagagedrager.
Gezien de warmte maak ik een witte theedoek nat die ik over de mand drapeer en vastklem onder de spin. Zo hoop ik het koel te houden in het mandje.
Ik wik en weeg even wat de beste route is; toch maar langs de Hoofdweg, daar zit een aardige klim  in, dus poeslief zal even schuin in haar mandje liggen, maar het is de kortste route, minder stops en minder drempels cq. hobbels in het wegdek.
Bijna bij de dierenarts passeren we een bestelwegen met de tekst 'vervoer levende have'.  Die  had ook op mijn fiets kunnen staan!

En zo komen we snel en zonder veel gedoe bij de dierenarts.
Daar wordt een ontsoken oog geconstateerd. Met een tube oogzalf (en een beet in mijn vinger) weer naar huis.

Thuis komt Puncky voorzichtig weer tevoorschijn uit haar reismand. De dierenarts heeft meer indruk gemaakt dan de fietstocht geloof ik.

Geen opmerkingen: