woensdag 5 juni 2013

Zonnetje

Hoewel het prachtige weer van de afgelopen week daar alle aanleiding toe geeft bedoel ik in eerste instantie niet het hemellichaam waar we met z'n allen zo lang naar verlangd hebben.
Ik doel op het heerlijk licht ronddraaien van de verschillende onderdelen van mijn tweewieler tijdens het fietsen.  Het was hoog tijd voor een onderhoudsbeurt voor mijn fiets nu hij bijna een jaar oud is.
Vorige week heb ik hem twee dagen afgestaan aan de fietsenmaker. Alle onderdelen nagekeken, schoongemaakt en gesmeerd. De remblokjes zijn weer vervangen en er is een nieuw kettingscherm gemonteerd. (ja sorry, hoe het stuk kwam weet ik niet, maar toen het tegen beurtelings ketting en pedaal ging staan was het tijd voor een nieuwe).

En nu zoef ik weer heerlijk over de weg. Fijn is ook dat de mannen bij Brandt de Fietsgigant de nodige bagger van frame, wielen, etc. hebben verwijderd. Zo ziet mijn fiets er ook weer mooi uit (voor zo lang het duurt, dat dan weer wel)!
David, Christiaan; bedankt!

Geen opmerkingen: