woensdag 16 oktober 2019

Positief effect gemeentelijk maaibeleid


Paddenstoelen! Te kust en te keur in dit jaargetijde!

Mijn stellige overtuiging: dankzij het maaibeleid van de laatste jaren - waarbij de bermen langs de wegen (en fietspaden) veel minder vaak worden gemaaid, krijgen niet alleen allerlei bloemen en grassen weer de kans om te groeien, bloeien en zichzelf uit te zaaien, maar komen ook paddenstoelen weer tot wasdom en krijgen de gelegenheid hun sporen uit te zaaien zodat we het jaar er op van nog meer paddenstoelen kunnen genieten. Zomaar, langs de weg, op weg naar het werk, of de boodschappen, of de sportclub. Ik geniet dan ook volop van deze kleine verrassingen langs het (fiets) pad. Waar ik me herinner dat we als kind slechts paddenstoelen zagen als we het bos in gingen, kom je ze nu in je eigen omgeving tegen. Wat mij betreft pure winst!





Geen opmerkingen: