maandag 1 juni 2015

Routeplanner

Sinds enige tijd heb ik de routeplanner app van de Fietsersbond (http://routeplanner.fietsersbond.nl/) op mijn telefoon.
Ik gebruik hem vooral om pal voor vertrek nog even te kijken naar de aandachtspunten onderweg.

En na een tip van een medecursist heb ik ook Scout navigatie gedownload.
Nu is dus de uitdaging om het beste advies te vinden.

Vanmorgen naar Haarlem, vlak bij Ikea, waren ze unaniem ;-)
Terug vanaf een ander adres in Haarlem leek de beste route volgens Scout een stuk langs de ringvaart van Zwaanshoek naar Beinsdorp. Een prachtig stuk, maar niet met stevige wind tegen. Dus pas ik eigenwijs mijn route aan over Hillegom omdat ik dan steeds de beschutting van bebouwing heb en het laatste stuk min of meer wind in de rug.
Bij thuiskomst blijkt dat wat ik heb gereden grotendeels de route van de Fietsersbond. Alleen het  doorsteekje in Hillegom heeft de planner niet gevonden en ik - volledig op de gok overigens - wel.

Eigenlijk zou een planner / app dus ook de weersinvloeden mee moeten nemen in het advies.
Dat riekt naar vrijwilligerswerk. enne... daar heb ik op het moment genoeg van. Dus ik zal vooral mijn eigenwijze route moeten blijven volgen ;-) Het risico dat dat soms een kilometertje meer is neem ik op de koop toe..

Geen opmerkingen: