woensdag 7 januari 2015

Automatische koplamp

Automatisch, klinkt als gemakkelijk en nergens over na hoeven denken, maar sommige automatische dingen ergeren mij mateloos.
Vooral als er geen manueel ingrijpen bij mogelijk is.

Zo'n automatisch ding is de koplamp op mijn fiets. Floept mooi aan als het donker is en je begint te rijden. Floept niet aan als ik overdag op de fiets stap.
Mist is al een heikel item; ik rij dan graag met licht op, maar mijn koplamp vindt dat kennelijk niet altijd nodig.

Gistermorgen hadden we een prachtige zonsopgang. Rond half negen was de hemel versierd met prachtige oranje banen. Floep uit ging mijn lamp. Reed ik onder een paar bomen door, floep weer aan en daarna weer uit. Reed ik langs een grote boerderij, floep weer aan.

Vanmorgen wederom een mooie grote zon die de hemel in kleur zette. Maar nu ging de lamp floep aan zodra ik weer vaart zette, en bleef hij aan....
Mooi natuurlijk, maar ik snapte er niets meer van! Voor mijn eigen oog was vanmorgen lichter dan gistermorgen, voor de koplamp was het andersom.

Ik denk dat ik op zoek ga naar het lichtoogje op de koplamp en dit maar afplak in deze donkere dagen ;-)

Geen opmerkingen: