donderdag 28 februari 2013

Goede leerschool

Nadat ik vorige maand mijn voorband had geplakt stond deze een paar weken later weer plat. Omdat ik al twijfels had of de plakker het zou houden (de plakker zat op een geribbeld stukje binnenband) besloot ik tot aanschaf van een nieuwe binnenband.

Enfin, deze er netjes zelf ingelegd en weer fietsen heen. Deze lol duurde precies en week. Toen ik van mijn werk naar huis wilde fietsen was de band wéér leeg. Na stevig oppompen redde ik het om - na een ziekenbezoekje elders in de stad - fietsend thuis te komen.

Ik was het nu helemaal zat en nam een rigoureus besluit; dan maar een nieuwe buiten- én binnenband er om. Einde bandentest!
En wat blijkt; er zat een stukje glas in de buitenband. Aan de binnenzijde van de band was die echter niet te voelen! Alleen met de druk van het fietsen was het net voldoende om toch een miniem gaatje in de binnenband te boren.

Wat heb ik geleerd? De volgende keer dus niet meteen mijn eigen plakwerk bekritiseren, maar eerst nog eens goed die buitenband bestuderen!

Geen opmerkingen: